Saturday, September 18, 2010

A PENNY FOR YOUR THOUGHTS

בשנתיים האחרונות עבדתי קשה, הצלחתי להגיע לעצמאות כלכלית ויכולתי להרשות לעצמי כמעט כל דבר שנפשי חפצה ולעתים אף גחמות קטנות בדמות קוויקי שופינג בחו"ל.
זאת פעם ראשונה בהמון זמן שאני חיה על תקציב מזומנים קצר.
כחלק ממאמצי להשאר בגבולות התקציב, אני משתדלת למצוא פתרונות יצירתיים וחביבים על מנת להעביר את זמני בכיף, בתרבותיות ובעיקר בזול.
אני מוצאת  את העובדה שאין לי זמן פנוי רב, משמעותית ביותר מהבחינה שיש לי רק חלון הזדמנויות קטנטן בו אני עלולה לבזבז כסף! זאת כבר נקודת התחלה טובה בפני עצמה.

להלן חלק מהמסקנות וההמלצות שלי:

  • כלל ברזל מס' 1 לסטודנטים שבינינו- תמיד לשלוף תעודה! יפתיע אתכם לגלות לאיזה מקומות אפשר להכנס בהנחה, אם לא בחינם ואיפה יתנו לכם עשרות אחוזי הנחה על כל קניה. אל תתבישו לשאול!

  • המטרופוליטן הוא המוזיאון האהוב עלי בעולם. בתור אוהבת אומנות נאמנה ביקרתי בכמה מהמוזיאונים הגדולים והנחשבים בעולם אבל שום מקום לא הצליח להשתוות למט. (אולי רק האופיצי בפירנצה.. רק אולי) מאומנות מצרית קדומה למודרנית בת ימינו, אפשר למצוא שם הכל! יצירות האמנות המוצגות במט מצליחות לעצור את נשימתי כל פעם מחדש. אני אוהבת את העובדה שכל ביקור נראה כאילו שום דבר לא השתנה מקודמו והמוצגים נשארו "בדיוק היכן שהשארתי אותם". אבל למה בעצם המט רלוונטי לנושא? המטרופוליטן הינו מוזיאון בעל מדיניות כניסה "שלם כפי יכולתך". כלומר שגם מטבע  של 25 סנט יוכל להקנות לכם כרטיס כניסה למה שאני קוראת גן עדן על פני אדמה.
  • אפרופו מוזיאונים- המומה, הלא הוא המוזיאון לאומנות מודרנית, פותח את שעריו לקהל הרחב (בחינם!) כל יום שישי בין השעות 16:00 ל- 20:00. המומה אינו המוזיאון היחיד שעושה זאת וכמעט לכל מוזיאון יש יום בו הכניסה היא בחינם. בהחלט משתלם לבדוק קודם לכן ולתכנן בהתאם את הביקור. קחו בחשבון שבמועדים אלה המוזיאון יהיה עמוס יותר מהרגיל, לכן אם אתם אוהבי אומנות מושבעים כמוני אולי תעדיפו לוותר על אפשרות החסכון הנ"ל.
  • אווירה ברוב המקרים לא עולה כסף. לכן אם יש לי ערב חופשי או אפשרות/אילוץ לאכול בחוץ, אני תמיד אעדיף לבחור מקום שהוא אטרקציה בפני עצמו. לדוגמא "צ'לסי מרקט" בין רח' 16 ל-15 על השדרה ה-9- לא בדיוק שוק כמו שאנחנו מכירים בהגדרה (שוק הכרמל למשל) אלא יותר כמו מתחם מסעדות וחנויות נושא שמעוצב באופן מושך ומעניין (מתחם "התחנה" בנווה צדק). הביקור במתחם כבר הופך לבילוי אפילו אם הוצאתי רק 3$ על קאפקייק במאפייה (בתמונה). היי, אפילו סנדויץ' ביתי בסנטרל פארק (או בכל אחד אחר מהרבים שיש לעיר להציע) נחשב מבחינתי לזמן איכות!
(הכניסה ל"צ'לסי מרקט" וקאפקייקס מושקעים במיוחד בחלון הראווה, מומלץ להגדיל!)
  • בהמשך לנושא האווירה- אציין בקצרה שאני לא בנאדם של מועדונים או מסיבות טבע. חיי הלילה שלי יסתכמו במקסימום שני מרטיני ביאנקו (קרח לימון בבקשה) או חצי ליטר בירה לערב, ובדרך כלל לא באמת יפלו תחת ההגדרה הרשמית של חיי לילה-סקס סמים & רוקנרול. אולי חוץ מהרוקנרול. כי כשאני יוצאת, ברוב המקרים אוודא שמוזיקת הרקע תהיה לטעמי והעדיפות תהיה למוזיקה חיה כמובן! לא חסרים ברים ומסעדות שידאגו לליווי מתאים לערב שלכם כל עוד תכסו את המינימום המסוים (שברוב המקרים יהיה הסכום שנוהגים להוציא בכל מקרה). אני ממליצה לצאת לחיפוש אינטרנטי נרחב אחר המקומות האלה ואפילו אם אלה אמנים שלא מוכרים לכם, לבדוק את עמוד המייספייס שלהם ולראות אם המוזיקה לטעמכם או לא.
  • הגרסה האמריקאית לחנויות היד-שניה של ויצ"ו נקראת כאן "goodwill" או "salvation army" וניתן למצוא אותן כמעט בכל עיירה אמריקאית טיפוסית. התחלתי כבר בחיפוש אחר המיקומים השווים של החנויות האלו בעיר והשיטוט בהן שווה לא פחות מסיבוב במייסיס. קל מאוד להתקל בשמות מוכרים שלא יביישו אף אפטאון גירל ובהתאם לקנה המידה והיחס בין ישראל לארה"ב, המבחר גדול בהרבה. 
אני רק בתחילת דרכי כאן, וכבר יש באמתחתי מידע מכובד על דרכים לחסכון כספי שלאו דוקא סותרות ומוציאות את הכיף והערך המוסף מהמשוואה.
מקווה שיהיו לי עוד שלל פתרונות יצירתיים לחלוק איתכם בהמשך :)

CV

*אגב, שמתי לב שבזמן האחרון אני ממעיטה וחוסכת גם במילים וזה דוקא מקום שאין צורך ואף רצוי שלא לחסוך בו!
מרגיש טוב לכתוב ולהתבטא לאחר זמן רב של שתיקה יחסית ואשתדל שלא להזניח את המילים לטובת התמונות.
שבוע טוב!

3 comments:

Dush said...

כלל תעודת הסטודנט הוא כ"כ נכון! בכל מקום בחו"ל תמיד יש הנחות לסטודנטים, תמיד ☺ חבל שבארץ ברב המקומות מעקמים את הפרצוף כששואלים אם יש הנחה לסטודנטים. תמשיכי לעשות חיים ולעדכן!

CV said...

בהחלט! כבר כמה פעמים הופתעת מחדש לגלות מהם הדברים שאפשר להשיג בעזרת הכרטיס החמוד הזה :)

Lilya said...

בתור סטודנטית לעתיד ממש ממש בקרוב, אני כ"כ מזדהה איתך כי אני בראש הזה כבר עכשיו, וחושבת איך אני אשתדל לחסוך ולא לבזבז בירושלים. על ניו יורק אני רק חולמת, אז כאשר החלום יהפוך למציאות מתישהו, אני אזכור את הטיפים שלך:)