Friday, August 26, 2011

CV'S GUIDE TO THE BIG APPLE

~המדריך של CV לתפוח הגדול!~

לכבוד חגיגות ציון שנה למגורי בעיר הגדולה ניו יורק אני חושבת שכעת אני מוסמכת מספיק בשביל לספק לכם את ההמלצות והטיפים שלי על העיר שאני אוהבת כל כך!
בין אם אתם מגיעים בפעם הראשונה או בביקור העשירי שלכם בעיר, ניו יורק לא עוצרת לרגע ומשתנה מיום ליום ותמיד יש עוד משהו חדש שאפשר להכיר ולגלות על העיר שלא ישנה.
אלו הם הרשמים האישיים שלי אחרי שנה של טעויות ולמידה, חוויות והתבוננות:

תשארו מקורקעים: אנשים רבים, תיירים ומקומיים, לוקחים כמובן מאליו את הרכבת התחתית כאמצעי התחבורה היחיד בעיר. אם יש לכם זמן, ואתם לא ממהרים - קחו את האוטובוס! תופתעו לגלות כמה קל ומהנה זה להשתמש בקווי האוטובוסים בעיר. מאוד קל להבין את הקווים, רובם נקראים לפי מסלולם ונוסעים הלוך וחזור על שדרה או רחוב מסוים (הקו של השדרה השביעית נקרא m7) הנסיעה באוטובוס מספקת חוויה של תושב מקומי, שכן רוב התיירים נוסעים בסבוואי, ובאותה הזדמנות אתם גם זוכים לראות את העיר מחלון האוטובוס ולהרוויח "סיור" במחיר נסיעה של 2.25$ במקום לרדת למנהרות התחתית המהבילות בצד אחד של העיר ולצאת בצידה השני.
שימו לב: החסרון הוא שזמן נסיעה באוטובוס יכול להיות כפול ויותר מנסיעה בסבוואי. התשלום באמצעות כרטיס סאבווי או סכום מדויק של כסף, ניתן להשיג מפות על האוטובוס או בתחנות הסאבווי.


אל תפחדו לצאת ממנהטן! גן החיות בברונקס, הגן הבוטני בברוקלין ומוזיאון ה-ps1 בקווינס הם רק חלק מהאטרקציות השוות שמחכות לכם מחוץ למנהטן אם תהיו אמיצים מספיק בשביל לא להיות מקובעים ולצאת מגבולות העיר. הרכבת התחתית תביא אתכם לכל מקום באותו מחיר נסיעה אחיד אז אין לכם תירוץ אמיתי. מנהטן היא רק חלק קטן מהמטרופולין של ניו יורק סיטי והאוירה בכל רובע שונה לגמרי מהאחר. לא תדעו עד שתנסו...


תהיו לבד: מנהטן היא אחד המקומות שהכי כיף, מקובל ומהנה להיות בה בדד. אף אחד לא יסתכל עליכם מוזר או ברחמים אם תתישבו במסעדה, תלכו לסרט או תבקרו בתערוכה לגמרי לבדכם. העיר נותנת הרגשה עוטפת ומיוחדת מאוד כשמסתובבים לבד בין הבניינים הגבוהים ובין המוני האנשים ברחוב. המלצה שלי שאולי תשמע לכם קצת מוזרה בהתחלה - לכו לשבת בטיימס סקוור לבדכם. הכיכר הומה אדם רוב שעות היממה ולפעמים כשיוצא לי לעצור שם לכמה שניות אני פתאום מקבלת שוק ומבינה כמה אני קטנה ואילו צרות או מחשבות שיש לי באותו הרגע מתגמדות למראה הכיכר הענקית ואלפי האנשים שעוברים בה כל דקה.


אמנות או למות: מנהטן מלאה במוזיאונים מעולים ושונים, אפשר לבסס טיול שלם רק למטרת ביקור בהם. המוזיאונים האהובים עלי בעיר הם המטרופוליטן (או כמו שהניו-יורקרים מכנים אותו - המט) והפריק קולקשן. מחיר הכניסה למטרופוליטן נתון לשיקולכם. תוכלו לשים מטבע של סנט או אפילו דולר במקרה ואתם מרגישים נדיבים באותו הרגע, וכל סכום יכול לזכות אתכם בכרטיס כניסה. לפריק קולקשן יש את אותה המדיניות בימי ראשון בין 11ל-1 בצהריים. בשאר הימים הכניסה במחיר מלא.
אל תפספסו את מוזיאון האופנה בFIT שמציג תערוכה קבועה בנוסף לתערוכות משתנות מעולות והכניסה אליו היא חינם!
בשכונת צ'לסי הארטיסטית יש מידי ערב (ובעיקר בימי חמישי) פתיחות של תערוכות חדשות באינספור הגלריות שנמצאות בשכונה. רוב האירועים האלה פתוחים לקהל הרחב וכוללים כיבוד ושתיה קלה ויין/שמפנייה. תקדישו ערב אחד לדילוג בין גלריה אחת לשניה ותהנו מאמנות שלא תראו בכל מוזיאון ובילוי תרבותי, מהנה וחסכוני.
לחצו כאן כדי לראות מפה של הגלריות בשכונה ומידע על פתיחת תערוכות.


כשרעבים: רוצים לדעת מה החוק מס' אחד שלי במציאת מקום טוב לאכול? תתרחקו מאזורים תירותיים!
אני יודעת שזה לא ממש חידוש וכל מדריך טיולים יגיד לכם את אותו הדבר - ככל שתתרחקו ממוקדי התיירות כך תוכלו לגלות את מנהטן האמיתית ולהנות באוכל טוב במחירים סבירים. גם הליכה של שני בלוקים הרחק מרחוב ברודווי בלב הסוהו יעשה את ההבדל. אזור מידטאון שכולל בתוכו את רוב האזורים האהובים על תיירים ביניהם האמפייר סטייט בילדינג, טיימס סקוור ותחנת פן סטיישן הוא אסון בכל הנוגע לאוכל ואפשר למצוא שם בעיקר מזללות ורשתות פאסט פוד. נסו להתרחק מההמון ולהגיע לאזורים של מקומים, ושם תמצאו את הפנינים האמיתיות. בשכונות כמו טרייבקה, צ'לסי, נוליטה והאפר ווסט ואיסט סייד בהם ריכוז האתרים התיירותים נמוך יחסית לשאר העיר, יותר סביר להניח שתהנו מחווית האכילה ומהאוכל עצמו.
אם בכל זאת אין לכם ברירה, מבין כל רשתות האוכל בעיר אני אישית מעדיפה את רשת המרקים Hale & Hearty, סנדויצ'ים מוכנים ב-Pret-a-manger או מקסיקני ב-Chipotle.
אל תפספסו את ההמבורגר האהוב עלי בעיר - השייק שאק!
לרשת מס' סניפים אבל זה שנמצא בלב מדיסון סקוור פארק, ליד בנין הפלטירון, מספק חוויה אכילת טעימה ויפה יחדיו.
אל תתנו לתור הגדול להרתיע אתכם, הניו יורקרים יודעים טוב מאוד למה לעמוד בתור - וזה בהחלט שווה את זה!


עשו את עבודת המחקר שלכם: אפילו כשגרים בניו יורק קשה לדעת על כל דבר או אירוע שמתרחש בעיר. גם אני בודקת פעם בכל כמה זמן מה חדש ומה לא לפספס.
השתמשו באתרים כמו time out, yelp או ny times בשביל מידע שימושי לתיירים ולמקומיים.


shopping heaven: עם עלייתן לארץ של הרשתות הגדולות אמריקן איגל, פוראבר 21 ועוד, אין כל כך טעם להגיע לניו יורק ולבזבז את כספכם היקר על דברים שאפשר להשיג גם בארץ. אך אל דאגה! ניו יורק היא גן עדן של קניות ויש עוד כל כך הרבה מקומות וחנויות שוות שלא צפויות לעשות עלייה בזמן הקרוב.
אחד מבילויי השופינג המועדפים עלי הוא קניה במכירות ה"סאמפל סייל". כל שבוע כמעט מתרחשת מכירה של מותג או בית אופנה אחר, בה מוצעים עודפי סחורה מעונות קודמות ודוגמאות ייצור במחירים מוזלים. לפעמים העניין כרוך בעמידה בתור וצפיפות גבוהה וקניה מוצלחת לא תמיד מובטחת, אבל ברגע שמוצאים רכישה שווה הכל מתגמד. צריך להסתכל על העניין כאילו היה מבצע צבאי!
חלק מהמציאות שלי כללו נעלי עקב של לנווין ב-100$ ומעיל עור של אלכסנדר וואנג באותו המחיר.
על מנת למצוא מידע על המכירות המשתנות, עקבו אחרי הבלוגים הבאים שמוקדשים לדיווחים בנושא הסאמפל סיילס: mizhattan, sample sally או on the sly.


לסיום, העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לכם היא לא להיות מקובעים למסלולים תיירותיים חרושים, להיות עם ראש פתוח ולתת לעיר לקחת אתכם למקומות היפים ביותר שלה, גם אלו שלא נמצאים במדריך הטיולים.


תהנו,
CV

4 comments:

רותם said...

אני וענבר מגיעות בכריסמס לביקור בניו יורק. מעוניינות בטיפים ומקומות שחובה לראות אחרי מספר ביקורים בניו יורק.

חוץ מזה, את כותבת נפלא

CV said...

תודה! תזכירו לי לפני שאתן מגיעות ואני אצייד אתכן בטיפים עדכניים :)

Yael said...

תודה :) נוחתת ב-8, ביקור רביעי [הביקור השלישי היה לפני חודשיים ;)). הרוב היה ידוע אבל אף פעם לא ניתן להיות שאנן לגבי מידע חדש לגבי ניו יורק. [אני עובדת באלעל - כמה מביך היה כשגיליתי "המלצות" אינפנטיליות מדיילת אוויר כאשר אמרה שכדאי ללכת מדי פעם לmacys כי godiva נותנים שוקולד חינם פעם בחודש!!! ואני עוד חשבתי שדיילת אוויר תאיר את עיניי! א-מא! :)]

הפעם מבטיחה לא להיבהל מהתורים בshake shack :)

Yael said...
This comment has been removed by the author.