Wednesday, April 25, 2012

THE BEETLE DRESS

חודש עבר מאז הפוסט האחרון.
כל כך הרבה מים עברו מתחת לגשר וויליאמסבורג במהלך החודש הזה.
מאיפה להתחיל?
אני מניחה שמן הראוי להסביר לכם איפה הייתי ומה עשיתי בחודש האחרון בזמן שדפקתי העלמות ודממת אלחוט.
---

כמו שסיפרתי לכם בעבר, הסמסטר הנוכחי הוא האחרון לתואר ה-Associate.
(שהוא כמו חצי "תואר ראשון")
בשביל לציין את סיום התואר נערכת תערוכה בעלת נושא השראה שמשתנה עם כל מחזור שמסיים.
הנושא שנבחר למחזור שלי הוא בהשראת מעצבת משנות ה-40: אלזה סקפארלי.
אולי חלקכם יודע שגם תערוכת הגאלה השנתית של המט תציג את עבודותיה של סקפארלי לצד עיצוביה של מיוצ'ה פראדה.
והאמת שזוהי בדיוק הסיבה שסקפארלי נבחרה להיות מושא התערוכה שלנו!

התחלנו לעבוד על הדגם לתערוכה כבר בסוף סמסטר שעבר, כאשר נשלחנו הביתה לחופשת החורף עם משימה לחזור לסמסטר האביב עם ספר סקיצות מוכן כולל הכל - דפי השראה, סיפור צבעים, דוגמאות בדים, סקיצות של העיצובים ואיורים טכניים.
בתחילת הסמסטר פגשנו את המנחה החיצוני שנבחר ללוות אותנו בתהליך העבודה.
ביחד עם המנחה והמורה החלטנו מה יהיה הדגם הנבחר שאותו נבצע מתוך ספר הסקיצות.
זה היה תהליך עבודה ארוך, מעייף אבל בעיקר מהנה שהגיע לשיאו אתמול בפתיחת התערוכה.

דיגום ראשוני עם בד טיוטה/מסלין:
סקפארלי עבדה המון עם רקמה, חרוזים ועוד טכניקות אפליקציה. בנוסף, בעיצובים שלה יש הרבה מוטיבים מעולם החי והצומח.
לכן החלטתי לשלב בעיצוב שלי חיפושיות קטנות שביליתי שעות על גבי שעות בלהכין אותן.
(אם לדייק, שעתיים וחצי-שלוש בממוצע לכל חיפושית קטנה כאשר יש סה"כ 11 על השמלה!)
לקחתי את חישוק הרקמה וערכת החרוזים שלי לכל מקום.
רקמתי בשיעור, בסאבווי, בזמן האוכל ובעוד כל מיני מקומות שזיכו אותי במבטים תמוהים מהעוברים והשבים.
לאט לאט צבא החיפושיות שלי התחיל לצבור תאוצה ולגדול לו!
כשהרגשתי שאני במקום טוב עם הספק מבחינת החיפושיות הקטנות, התקדמתי לגזירת הבד ותפירת הדגם הסופי.
במקביל התחלתי לרקום ולחרוז את החיפושית הגדולה או כמו שאני קוראת לה: "מאמא ביטל/אמא חיפושית"
לאט ובזהירות השמלה שלי התחילה לתפוס צורה, חלק אחד אחרי השני.



וכך נראתה השמלה ביום השיפוט בו נבחרו הדגמים שיוצגו בתערוכה:




לשמחתי, השמלה נבחרה להיות מוצגת בתערוכה, שנפתחה אתמול באירוע חגיגי.
עכשיו כל מה שנותר לי לעשות זה להבין איך אני מתמודדת עם מסת העבודה שהצטברה לי בזמן שהחלטתי להיות בהכחשה טוטאלית לגבי כל הקורסים האחרים.


בפוסט הבא אשתף אתכם בתמונות מהפתיחה ומהתערוכה עצמה!

-CV-

8 comments:

*Maja* said...

שלמות שלמות שלמות! מחכה לתמונות מהתערוכה! כל הכבוד!

lillou said...

מהמם!!! הייתי שמחה להיות הבעלים של השמלה המקסימה הזאת!

Michal מיכל said...

וואו, זה נהדר! הצבע של השמלה מפתיע, חשבתי שעם כאלה חיפושיות כהות הצבע יהיה לגמרי שונה... זה ממש מעניין.
תודה על התמונות של התהליך, זה ממש כיף לראות.

מרג'ורי מורנינגסטאר said...

זה מקסים, מין שמלת נסיכות עם טוויסט. והגזרה פשוט מושלמת והצבע כל כך נכון, הייתי מתה לשמלה כזאת.

(ביטל-דרס נשמע לי ממש כמו באטלדרס)

sefi said...

טוב, זה מטורף. השמלה מהממת וחבל שהיא תישאר במחסני ה-FIT.
אין ספק שיצא מהמם!

that texture magic said...

מקסים! הצבע נהדר!

גם אני זכיתי למבטים שכאלו כשסרגתי בדרכים..
אני חושבת שזה בגלל שלאנשים מוזר לראות צעירות עוסקות במלאכת יד של פעם..
והייתי שמחה לראות את דגמים נוספים של אחרים..

Hug said...

איזה יופי...
שמלה נהדרת מלאת עניין
אני ממש אוהבת את חיפושיות החרוזים :)
כל הכבוד

Dana said...

באיחור קל(הייתי חודש בארץ והתנתקתי מהבלוגספירה...)- עבודה מהממת!! יא כישרונית אחת!! אהבתי את הגזרה, הצבע וההומור!
איך היתה הפתיחה??